TMN TASIK BANGI 3

TMN TASIK BANGI 3

Wednesday, August 18, 2010

Tahfiz dari MANIS



Surau Al Raudah TTB3 malam tadi diserikan dengan kehadiran tahfiz muda, adik faisol mohd yusof dari Madrasah Nurul Islam, Ampang (MANIS).
sedikit latar belakang MANIS;

Pengenalan
Kami telah memikirkan begitu ramai anak-anak yatim terbiar dan mualaf-mualaf yang tiada bimbingan, khususnya anak-anak Bangsa Melayu (Petani/Yala dan Narathiwat) yang mana kehidupannya boleh dikatak terbiar dan tiada bimbingan. Tambah menyedihkan lagi apabila memikirkan pendidikan agama mereka untuk masa hadapan. Lebih mendukacitakan lagi ialah keadaan semasa terutama daripada segi ekonomi, turut melemahkan lagi keadaan oleh disebabkan masalah ini kami tidak mahu mereka terlepas dalam pelajaran mereka.Kami yakin dan percaya sudah tentu dikalangan kita semua menyedari keadaan ini. Mungkin disebabkan faktor-faktor tertentu seperti kesibukan dengan tugas harian, tanggungjawab lain secara tidak langsung menjadikan masa kita begitu terhad untuk membantu anak-anak yatim, miskin, daif lagi terbiar. Atas dasar perihatin dan simpati kami dengan ikhlas ingin membela nasib anak-anak ini sekadar yang termampu. Ini lah yang menjadi sebab utama kami menubuhkan intitusi yang dinamakan MADRASAH NURUL ISLAM ( MANIS ).

Pihak kami amat mengalu-alukan sumbangan ikhlas daripada anda semua. Buat masa ini, pihak kami menghadapi masalah dari segi kewangan. Kos yang telibat untuk menguruskan kebajikan dan keperluan harian pelajar-pelajar semakin meningkat. Begitu juga dengan kelengkapan untuk tenaga pengajar. Pelbagai projek seperti ternakan dan tanaman masih belum membuahkan hasil seperti yang dirancang. Oleh itu pihak pengurusan madrasah ini, amat berharap saudara dan saudari dapat meringankan beban yang ditanggung oleh pihak pegurusan Madrasah Nurul Islam ini...semoga jasa baik dan sumbangan ikhlas tuan/puan/saudara dan saudari mendapat balasan yang setimpal daripada Nya.... InsyaAllah...
Pihak kami menerima apa jua bentuk sumbangan ikhlas seperti bantuan kewangan, pakaian, alat-alat tulis, dapur serta pelbagai keperluan harian yang lain. Kiriman wang boleh dibuat dalam bentuk :
MANIS MALAYSIA ( Cek / Wang Pos di atas nama Madrasah Nurul Islam.) :
1. Bank Simpanan Nasional (BSN). No. Akaun : 1410029830308323.
2. Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) . No. Akaun : 03-036-02-032344-0
3. Malayan Banking Berhad (MBB) . No. Akaun : 164100272998


Untuk maklumat lanjut; sila layari : http://www.manis-1.com/Index.htm

No comments:

Post a Comment